lördag 20 februari 2010

Utmanings påse åt Malin

En sånhär påse fylld med utmaningar och pysseltävlingar hämtade jag åt Malin där jag firar min "husmors semester". Utmaningar och skisser är lite mer min grej, men hon brukar nog vara med på noterna. Lite digi stämplar med TGF hade jag också printat med.

Kommer att shoppa loss i Stockholm och i Enköping, får se om jag hinner fånga det på bild innan jag tar i bruk det...

Påsen är gjord enligt följande;
skär av 10 cm av ett 12*12 tums scrappapper, inte alltför tjockt, då blir det svårt att vika.
Rita 3,5 cm upp från (nedre) kanten tvärs över ett sträck.
Rita lodrätt efter 9,5 cm från vänster, vik efter 2,5 cm, rita vid 2,5 cm 9,5 cm och vik vid 2,5 cm, rita vid 2,5 cm sen blir det en 1,5 cm kant att limma fast påsen med. Nere i hörnen skär du bort trianglar med höjden 3,5 cm och basen 3 cm. Vik ihop och limma fast.




2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...